poniedziałek, 24 sierpnia 2015

,,Spotkanie ze Starością''

,,Spotkanie ze Starością"
  Pewnego zimowego poranka, gdy pani Narcyza właśnie wstała, do jej okna zastukał gołąb pocztowy. Blondynka czym prędzej wpuściła ptaka i odwiązała od jego nóżki list.

Droga Narcyzo!
    Piszę do Ciebie, aby powiadomić Cię o tym, że już niedługo się spotkamy. Nie musisz się mnie obawiać, lecz myślę, że nie będziesz zachwycona moją wizytą i wiadomościami, które mam Ci do przekazania.

Oczekuj mnie,
S.

  Kobieta była zdziwiona treścią wiadomości, a jeszcze bardziej nadawcą, ponieważ nie mogła sobie przypomnieć żadnej ,,S''...
  Kilka dni później, gdy Narcyza spacerowała po parku, z ławki na uboczu, zwróciła się do niej kobieta o prostych, srebrzystych włosach, ubrana w szmaragdowy płaszcz.
- Witaj, moja droga - rzekła.
- Dzień dobry - odpowiedziała grzecznie. - Przepraszam, czy my się znamy?
- Ty jeszcze mnie nie znasz, ale ja obserwuję Cię od dawna, Narcyzo.
- Rozumiem, więc to pewnie pani napisała ten list?
- Owszem.
- Dobrze, a czy mogę wiedzieć, kim pani jest?
- Mam na imię Ida*. Jestem Starością.
- Ach, już rozumiem! Chciałaś się ze mną spotkać, aby powiadomić mnie, że wchodzę w następny etap mojego życia?
- Tak, dokładnie. Wiedz, że nie masz się czego obawiać.
- Dobrze, dziękuję, że zechciałaś mnie powiadomić.
- Nie ma sprawy, a teraz wybacz, ale muszę już iść. Żegnaj, Narcyzo.
- Do widzenia, Ido.
  Od tego dnia Narcyza już wiedziała, że nie musi bać się starości i ze spokojem wkroczyła w nowy etap swojego istnienia. Nie lękajmy się starości. W końcu i tak pewnego dnia Ida odwiedzi każdego z nas.

Koniec.

* Ida - od słowa Idade (portugalski - starość) ;)


Oto moje pierwsze opowiadanie, które pisałam kiedyś na polski, ale spodobało mi się, więc postanowiłam je dodać :). Mam nadzieję, że Wam się podobało ;) CZEKAM NA WASZE OPINIE W KOMENTARZACH! ;) Tobie zajmie to dosłownie chwilkę, a ja będę się z tego cieszyła przez cały dzień :) Buziaki ;***

~Blonde Princess~

1 komentarz: